Обов’язок ріелторів – повідомляти контролюючий орган про укладені за їх посередництвом договори про оренду нерухомості

Відповідно до п.п.170.1.6 п.170.1 ст.170 Податкового кодексу України (далі Кодексу) суб’єкти господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (ріелтери), зобов’язані надсилати інформацію про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди) про оренду нерухомості до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації. Інформація подається в строки, передбачені для подання квартальної звітності, за формою встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної фінансової політики (наказ Міністерства фінансів України від 13.05.2017 №497).

За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації ріелтер несе відповідальність, передбачену ст.1191 Кодексу (680 грн за кожне таке порушення). Повторність такого порушення протягом року передбачає застосування штрафу у розмірі 1360 грн.

 

Хто зі суб’єктів господарювання має забезпечити використання платіжних терміналів при розрахунках з платниками

На адресу Державної податкової служби України надходять скарги громадян щодо незабезпеченння продавцями товарів можливості проведення розрахунків за допомогою платіжних карток та банківських терміналів.

ДПС нагадує платникам податків про визначені постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 2022 року № 894 «Про встановлення строків, до настання яких торговці повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги)» (далі – Постанова) вимоги до порядку здійснення розрахунків за продані товари (надані послуги) з використанням спеціальних платіжних засобів.

Так, з 01 січня 2023 року торговці, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення понад 25 тис. осіб (крім торговців, зазначених у підпункті 4 пункту 1 Постанови) повинні забезпечити можливість здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв) за продані ними товари (надані послуги), включаючи товари (послуги), реалізація (надання) яких здійснюється дистанційно.

Вимоги пункту 1 Постанови не поширюються на торговців, які провадять господарську діяльність на територіях територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), перелік яких затверджено наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, та протягом трьох місяців після припинення проведення воєнних (бойових) дій на таких територіях та/або деокупації, звільнення від оточення (блокування) цих територій (пункт 2 Постанови).

Відповідно до статті 16315 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х (із змінами) порушення порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), у тому числі перевищення граничних сум розрахунків готівкою, недотримання установлених законодавством вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів – тягне за собою накладення штрафу на фізичну особу – підприємця, посадових осіб юридичної особи від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дія, передбачена частиною першою вищевказаної статті, вчинена особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за таке ж порушення, – тягне за собою накладення штрафу від п’ятисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Одночасно звертаємо увагу громадян на можливість інформувати ДПС на чат-бот ДПС «StopViolationBot» в месенджері Telegram про факти відмови у розрахунку банківською карткою.

Вся інформація, яка надходить через чат-бот, досліджується та перевіряється працівниками податкових органів, а у випадку підтвердження наданої інформації вживаються відповідні заходи реагування, в тому числі податкові перевірки. За матеріалами ДПС України: https://tax.gov.ua./media-tsentr/novini/685038.html.

 

Які послуги платники можуть отримати в оновленому сервісі Контакт-центр ДПС

Оновлений Контакт-центр ДПС – сервіс з максимальною ефективністю та якістю.  Технічне оснащення та покращення функціональних можливостей роботи Контакт-центру відбулося за підтримки проєкту EU4PFM та Європейського Союзу. У фокусі – зміни підходів в обслуговуванні платників податків. Отримати податкові послуги – легко, доступно та швидко.

Відтепер:

- рівень доступу до послуги з першого звернення збільшився і постійно зростає;

- з’явилася можливість дізнатися про свою заборгованість;

- за допомогою інтерактивного голосового меню (IVR) озвучується номер у черзі та приблизний час до з’єднання;

- якщо очікування тривале, через IVR можна замовити зворотний дзвінок;

- випадки технічної відмови системи істотно зменшились.

Кваліфіковано та якісно фахівці Контакт-центру нададуть відповіді на всі питання платників податків, зорієнтують у пошуку необхідної інформації, проконсультують та допоможуть. Контакт-центр ДПС: про податки – кваліфіковано та оперативно (https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/684712.html)!

 

 

 Пресслужба Головного управління  ДПС у Чернігівській області