Адміністративні правопорушення є найпоширенішим видом правопорушень. Суспільна шкода кожного окремого адміністративного правопорушення є незначною і тому вони більш поширені у суспільстві. За дане правопорушення передбачено різні адміністративні стягнення, у тому числі і  громадські та суспільно корисні роботи.

Виконання стягнення у вигляді суспільно корисних та громадських робіт  покладається на уповноважений орган з питань пробації та здійснюється шляхом залучення порушників до суспільно корисної праці, вид якої визначається відповідним органом місцевого самоврядування. Це відбувається шляхом щорічного прийняття відповідною радою рішення, яким затверджується перелік об’єктів та видів суспільно корисних робіт (як оплатних, так і безоплатних).

Якщо орган місцевого самоврядування зазначений рішенням ради, як об’єкт, де порушники мають  відбувати  суспільно корисні чи громадські роботи, то старосту, або представника сільської ради,  може бути призначено відповідальною особою за таким правопорушником.

Власник підприємства видає наказ або розпорядження про початок відбування порушником стягнення. У розпорядженні (наказі) зазначаються відомості про закріплення за порушником відповідальної особи, ознайомлення порушника із правилами техніки безпеки при виконанні робіт. На строк суспільно корисних робіт власник підприємства складає графік виходу на роботу особи, до якої застосовано адміністративне стягнення, у якому зазначаються час та місце відбування цих робіт.

У цьому контексті власник підприємства розуміється як керівництво об’єкта, де особа відбуває накладене на неї стягнення.

Витяг з розпорядження (наказу) та графік засвідчуються підписом керівника та печаткою підприємства і не пізніше наступного дня надсилаються до уповноваженого органу з питань пробації.

До відбутого строку зараховується тільки той час, протягом якого порушник виконував суспільно корисну роботу на визначених об’єктах, що підтверджено повідомленням власника підприємства.

Власник підприємства заповнює табель виходу на роботу особи, до якої застосовано адміністративне стягнення у вигляді суспільно корисних чи громадських робіт, копія якого щомісяця надсилається до уповноваженого органу з питань пробації протягом відбуття порушником стягнення.

Власник підприємства здійснює контроль за виконанням порушниками призначених їм робіт; веде облік та інформує уповноважений орган з питань пробації про кількість відпрацьованих порушником годин; нараховує плату порушнику за виконання суспільно корисних робіт (стосується осіб, на яких накладено адміністративне стягнення передбачене ст.183-1 ч.1 КУпАП) та перераховує її на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби для подальшого погашення заборгованості зі сплати аліментів.

У випадку ухилення правопорушника від відбування суспільно корисних робіт, перше, що має зробити власник підприємства — своєчасно повідомити про це уповноважений орган з питань пробації.

 Старостам потрібно пам’ятати, що уповноважений орган з питань наділений і низкою контрольних повноважень. Зокрема, цей орган здійснює облік відпрацьованого порушниками часу; з’ясовує причини невиходу порушників на роботи; вносить до суду подання стосовно порушників, які ухиляються від відбування стягнення; провадить контроль за відбуванням стягнення порушниками та виконанням обов’язків власником підприємства за місцем відбування порушниками стягнення та може проводити у разі потреби контрольні перевірки за місцем відбування порушниками суспільно корисних та громадських робіт.

У разі невиконання власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом обов’язків, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення, уповноважений орган з питань пробації інформує про це відповідного прокурора.

 

Ніжинський районний сектор №4

філії ДУ «Центр пробації»

в Чернігівській області